onsdag den 21. august 2013

Double trouble...

Det var ikke just en dag jeg havde regnet med skulle blive så god. Programmet var at jeg skulle til Frederikshavn til sømandslæge, som en del af forberedelserne til det kommende off-shore arbejde i Grønland. Dernæst ville jeg sigte mod Ulvedybet for at lede efter den stationære stribede ryle.

På vej til Frederikshavn bliver jeg på en høstet mark nær Halvrimmen opmærksom på en han-kærhøg som jager over marken. Jeg kyler bilen ind i rabatten, finder kamera og kikkert frem og konstaterer at det er en steppehøg! En immature og sandsynligvis en 2K han, men jeg skal lige læse lidt mere på det.

 

 

 

 

I Ulvedybet opsøger jeg hurtigt Perlen efter at have set 1K havørn og 29 skestorke ved Gjølvej. Den stribede ryle er ikke at finde og jeg bruger i stedet mere og mere tid på de øvrige vadefugle. I den østlige del af Perlen bliver jeg opmærksom på en halvstor flok "ryler" og beslutter mig derfor for at opsøge stedet.
Ret hurtigt bliver jeg opmærksom på en afvigende vadefugl og kan hurtigt bestemme den til en prærieløber!
Wow, det var en fantastisk fornemmelse. At finde to gode fugle på en dag er ikke hverdagskost og nydelsen blev ikke mindre af at ringe til RSN som længe har sagt at prærieløber er ARTEN som han vil finde i "Dybet". Gæt hvem der var den første, jeg ringede til...
 

 

 

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar