onsdag den 14. marts 2012

Angående middelhavsmågen

Flere har reageret telefonisk vedrørende bestemmelsen af middelhavssølvmågen og stillet spørgsmålstegn ved om det i virkeligheden ikke er en kaspisk måge. Jeg har overvejet det meget og studeret billeder m.m. I felten var jeg ikke i tvivl om den oprindelige bestemmelse, men er naturligvis blevet det på grund af de relevante og seriøse spørgsmålstegn som er blevet stillet til bestemmelsen.
Jeg synes stadig indtrykket er forkert til kaspisk måge. Her ville jeg forvente en tydeligere halsboa, mindre - og hvidere hoved, ikke så markant øjenskygge så øjet ville have stået frem og synet lille.
Jeg synes faktisk "min fugl" minder meget om den aktuelle fugl fra Helsingør, se f.eks. dette billede: http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=showpicture&picture_id=47019
Jeg uploader desuden endnu et billede, hvor den er oppe at stå. Lad mig endelig høre, hvis der er nye synspunkter derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar