onsdag den 16. januar 2013

Herlige vinterfugle

Det kan godt være at det aktuelle vejr betyder at der bliver færre og færre fugle at kigge igennem, men visse dage, som idag, hvor vindforholdene er stille er det alligevel en fornøjelse at bevæge sig derude. Min dag startede fint med en fin odder, ved Tømmerby Fjord, på en iskant langs en kanal. Ellers var dagens højdepunkt en lille flagspætte som jeg fandt ved Jernbanebroen over Øster Landkanal ved Han Vejle. Fuglen sås optimalt på ned til få meters afstand og i samme krat var der en flok på 20 halemejser. Lille flagspætte er blot truffet tre gange tidligere i Vejlerne, så vidt jeg husker og var da også ny Vejlerart for mig. Fedt.
Nedenfor har jeg samlet en række indtryk fra denne fine dag.
Havørn på Limfjordsisen med Livø i baggrunden.

Grågæs.

Gulspurve optræder i mange - og ofte store flokke i landskabet. Ofte sammen med bomlærker, finker, bjerglærker m.m.

Vintervåge, Lund Fjord.

Den lille flagspætte fra Han Vejle.

Og slutteligt en af dagens delikate halemejser...

2 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide gulvspurve billedet, Baggrunden er rigtigt dejlig. Den lille flagspætte er også fantastisk. Det giver en helt rigtig stemning med de uskarpe grene omkring.

    SvarSlet
  2. Hej Carsten, tak for dine bemærkninger og fedt at du bemærker netop baggrunden på gulspurvebilledet, da jeg netop arbejdede med bagrunden på dette motiv.

    SvarSlet