fredag den 20. december 2013

Crazy og for vanvittig ismågeobs...

Chokket var ret stort ved middagstid idag, da der dukkede en nyhed op om en ismåge, der var set i Hanstholm Havn i onsdags. John havde besøgt havnen både tirsdag og onsdag og jeg om torsdagen og jeg var egentlig ret glad for de to hvidvingede måger om torsdagen, men de blegnede noget da meldingen om ismågen kom.
Både Kyed og jeg havde en travl fredag, så det var umuligt at tjekke op på observationen. Imidlertid stoppede det ikke Kyed. Han kom først hjem til aften men kørte alligevel på havnen i selskab med en projektør.
Jeg må indrømme at jeg fnes lidt da jeg hørte det, men det blev i den grad gjort til skamme da han snart efter kunne melde ud at han SGU havde fundet den.
Jeg sprang selvfølgelig hurtigt ud i bilen klokken 20:20, den obs var simpelthen for crazy og den måtte jeg bare være en del af - ligesom det altid har været en drøm at se en ismåge i Hanstholm.
Fremme på den rette mole, sad John klar med den, hvor den stod i forreste række af en større flok måger.
Det var et fantastisk syn og hele scenen var ret bizar, sådan i aftenmørket og lampelys at se en ismåge. Ovenikøbet et meget flot eksemplar med mange pletter.
Ismåge (1K) i lygteskær, Hanstholm Havn.
Kyeds indsats fortjener at blive husket i lang tid fremover. Man kæmper sgu´ for det når man kører på havnen i nattemørke og tjekke måger i en projektørlampes lys. Det var totally crazy at han genfandt ismågen, men ofte er det det lidt crazy og utraditionelle der skal til for at ting lykkes.
Det er helt klart en historie der vil blive grinet af i mange år frem.
 Kyed på mågetjek. Hold dig klar til meldinger fra Hanstholm hele døgnet rundt.
 
 Dette årtis mågeJohn på mågetjek...
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar