tirsdag den 8. februar 2011

Besøg fra Grønland

Havde ellers sat næsen op til en havobs som burde have været udmærket ovenpå den wældige blæst i nat, men måtte opgive efter en time, da jeg da kun havde noteret bl.a. 59 Rider, 3 Suler, 16 Rødlommer og 2 Alke...
Havnebesøg kan dog også være spændende i forbindelse med blæsevejr og efter kort tid havde jeg også lokaliseret Gråmågen som nu virker til at være et fast indslag omkring cafeteriabassinet. Imidlertid bliver jeg kort tid efter opmærksom på en mindre måge af de hvide - en 2K Hvidvinget Måge. Idet den flyver bliver det hurtigt klart at det drejer sig om fuglen fra Roshage i onsdags. Den har nemlig et let genkendeligt hak i højre hånd.
På vej ud af havnen, ved havnesmeden, bliver jeg påny opmærksom på en Hvidvinget Måge, denne gang en adult, som flyver rundt over hovedet på mig. Oplevelsen er dog ret kortvarig da den forsvinder ind bag et tag og op i modlyset inder jeg har kameraet klar.
Derudover bød havnen også på en jagende adult Vandrefalk, hvilket jeg aldrig har set på havnen før. Fedt.

2K Gråmåge

2K Hvidvinget Måge

Den Hvidvingede har et let genkendeligt hak i højre hånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar