fredag den 11. november 2011

Den bette lort fra Hirtshals...

Jeg valgte idag at twitche Bonapartemågen som blev fundet i Hirtshals havn igår. Det var fedt. Jeg havde ikke set arten siden Hirtshals 1995 og Mexico 1996, så det var godt at blive genopfrisket. Til at starte med var der ikke meget der tydede på at den var der og jeg bevægede mig lidt rundt for at prøve noget andet. Et venligt opkald fra Lars Andersen afslørede imidlertid, efter en halv times tid, at den var dukket op igen.
Vi så den fedt, først på Veststranden og senere inde i havnebassinerne, hvor den bl.a. blev tiltrukket af LPs brødkrummer.
Stående var det kortbenede jizz påfaldende og i flugt synes jeg at den var tydeligt mere kortvinget, og havde ikke så dybe vingeslag som hættemåge. Fed oplevelse der var køreturen værd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar