mandag den 23. januar 2012

Thyborøn Kumlieni

Ovenpå de seneste dages mange hvidvingede og kumliens måger i både Hanstholm og Hirtshals besluttede jeg mig for at give Thyborøn en chance.
I havnen var der ikke mange måger så det var kun med små forhåbninger jeg entrede havnen. Ved 999-bygningerne var der kun få måger og der var ingen der så mistænkelige ud. I den centrale del af havnen opdager jeg imidlertid en hvidvinget måge som flyver rundt i den nordlige del af havnen. Den er lys, men har et markant halebånd, hvilket får mig hurtigt i bilen igen for at opsøge den. Jeg finder den hurtigt, liggende på vandet, og straks er mørkere tegninger i håndsvingfjerene slående. YES! Jeg får taget en række billeder og hygger mig desuden med en tillidsfuld gråsæl og pludselig ser jeg den adulte hvidvingede måge flyvende forbi i retning af den sydlige del af havnen.
Dagens kumlieni.

Dagens gråsæl.

Turen op over Agger Tange gav mange fugle. Bl.a. 1 2K gråmåge på engen syd for den store lagune, 2K havørn, adult vandrefalk, 7 viber og mange ænder bl.a. 89 spidsænder og 740 krikænder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar