fredag den 18. maj 2012

Vadehavet part 3.

Mandag og tirsdag i denne uge tilbragte jeg igen i Vadehavet. Mandag stod på en omgang enggennemgange og fjernkortlægninger på Rømø og tirsdag dækkede jeg Rudbøl Sø, Magisterkog og Hasberg Sø. Det var nogle fine dage med mange fugle, også fordi jeg mixede arbejdet med tjek af digesøer, forlande etc.
Efter endt arbejde mandag besøgte jeg stylteløberne ved Nagbøl, og tjekkede hele området mellem Vester Vedsted og Rømødæmningen. Det gav bl.a. Mosehornugler i parringsflugt nær Vester Vedsted, 102 Pomeransfugle nær Kammerslusen og Rød Glente på Ribe Holme.
Tirsdag startede jeg før solopgang med en gåtur langs hele diget ved Magisterkog. Det gav først og fremmest imponerende 10 (!) savisangere på hele strækningen, 15 sortterner, der var ved at etablere sig, bisamrotte m.m. - og i Hasberg Sø 32 sortterner der var ved at etablere sig.
Herunder lidt indtryk:

Et par hvidbrystede præstekraver var klar med en tidlig pullus på Rømø.


Stylteløberne ved Nagbøl.

Rød glente på Ribe Holme.


Poms, nær Kammerslusen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar