tirsdag den 20. september 2011

Afvigende stenpikker.

Indrømmet, jeg blev lidt bange da jeg satte kikkerten på denne stenpikker idag. Den virkede lille, havde ikke noget øjenbryn, varmt brunlig ryg, ret varmt brystbånd (eller snarere en tendens dertil) og et underligt gråtonet hoved.
Jeg brugte derfor lang tid på den fordi jeg tænkte i retning af middelhavsstenpikker. Selvfølgelig havde jeg ikke nogen bog med, så jeg prøvede at dokumentere den så grundigt som muligt.
Frem for alt ville jeg se halen, men tænkte at det kun var realistisk på et billede, hvorfor jeg havde kameraet skudklar. Heldigvis dukker en anden stenpikker op og min fugl bliver opmærksom og efter kort tid begynder den heldigvis at jage den nye fugl. Mine skud viste hurtigt en typisk stenpikkertegning i halen og fuglen var dermed dømt ude.
Dog en spændende fugl. Døm selv.



Fuglen til venstre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar