mandag den 26. september 2011

Fotofestival i Thy.

Denne weekend blev der afholdt Fotofestival, for tredie år i træk, her i Thy. Festivalen bød på flere spændende foredrag, flere workshops samt konkurrencer i form af en overordnet, som i år havde temaet "Kysterne i Thy" samt en fotosprint, hvor kreativiteten skulle i højsædet. Sidstnævnte konkurrence havde en voksen- og en børnedel.
Festivalen blev afholdt på Vigsø Feriecenter, hvilket var en fin ramme for både overnatninger, udstillinger og foredrag. Desuden kan man endnu (dog kun i weekender) i Thisted (på Det gamle rådhus) opleve udstillingerne "Wild wonders of Europe" og "Water portraits".
Foredragsmæssigt oplevede jeg alle tre og var alle store oplevelser. Fredag var det Uri Golman med fotografiske historier fra det høje nord og lørdag var det først Florian Möellers med en præsentation af det imponerende projekt Wild wonders of Europe og bagefter var det Sandra Bartocha som fortalte om hendes rolle i Wild wonders of Europe (udsendt til Danmark, hvor hun skildrede Thy, Møn og Råbjerg Mile) og dernæst oplægget Art in nature.
Alle tre skal fremhæves for deres flotte billeder, men jeg vil især fremhæve Sandra Bartochas Art in nature som noget helt enestående flot.
Tjek mere ud på flg. hjemmesideadresser:
Sandra Bartocha: www.bartocha-photography.com/
Wild wonders of Europe: www.wild-wonders.com/
Uri Golman: http://www.urigolman.dk/

Jeg deltog i konkurrencen "Kysterne i Thy" og kom blandt de 10 bedste med dette billede:


Derudover bidrog jeg med flg. billeder:








Vinderbillederne, og særligt 3. pladsen, var meget flotte. Efter min mening burde 3. pladsen have vundet. Inden længe vil man kunne se vinderbillederne på http://www.fotofestival.dk/

Og forresten skal også musikken lørdag aften fremhæves. Det var bandet Cato & co. featuring Reptilet som underholdte, først med underlægningsmusik til en billedserie og senere en egentlig koncert. Musikken gav nogle lækre stemninger og fadøllen smagte helt rigtigt til musikken...

Jeg er klar igen til næste år og jeg håber på at se endnu flere fotografer til dette glimrende arrangement.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar